Čo stojí za vysokou lojalitou k značke Apple?
Všímame si to pri uverejnení každého nového výrobku, ale aj v našom okolí fanúšikov Apple. Pri uverejnení iPhonu predoobjenávky lámu rekordy v rádoch niekoľkých miliónov a to aj napriek svojej prémiovej cene.
Môžeme namietať, že táto cena sa oproti konkurenčným Samsungom s takmer podobnou cenou neodráža v prémiových špecifikáciách. Samozrejme, smartfón je viac než len hŕstka špecifikácií na papieri. Väčšina zákazníkov oceňuje väčšmi dizajn. Kovové prevedenie a taktiež prehľadné rozhranie tohto smartfónu však stále to nie je hlavný faktor, vďaka ktorému sa Apple teší toľkým zákazníkom.
Najväčšiu súčasť na tomto úspechu má lojalita, ktorú si Apple vybudoval a o ktorej môžu iné firmy snívať. V dnešnej dobe hovoríme o tom, že lojalita k značke je mŕtva vďaka moderným technológiam, internetu. Je také jednoduché vyhľadávať medzi produktami rôznych výrobcov a vyberať si ten najvýhodnejší bez ohľadu na značku.
A aj tak napriek tomu, že iPhone so svojimi špecifikáciami a cenou nie je najvýhodnejšia voľba, drží si vysokú predajnosť a podstatný podiel na trhu. Podľa štúdie Morgan Stanley Research1 je miera lojality k značke pri Apple až 90%, čo je podstatne viac ako u konkurencie. Správna otázka je - čím si takú lojalitu vyslúžila?
Základný kľúčový faktor tohto úspechu sú inovácie, ktoré Apple priniesol. Nikto netvrdí, že všetko boli originálne vynálezy. Apple nevynašiel MP3 prehrávač alebo tablet, ale je prvou spoločnosťou, ktorá vydala jeho úspešnú verziu. Takto sa naštartovali trhy s úplne novou elektronikou. Nedávne Apple Watch spôsobilo niečo podobné.
„Naše ciele sú veľmi jednoduché – dizajnovať a vytvárať lepšie produkty,“ hovorí viceprezident dizajnu Jonathan Ive. „ak nemôžeme vytvoriť niečo, čo je jednoznačne lepšie, neurobíme to.“
Toto vyhlásenie reprezentuje ďalší dôležitý faktor úspechu produktov. Apple svoje produkty uvádza ako tie najlepšie, najkvalitnejšie, aj keď špecifikácie sa tak tváriť nemusia. Spomínaný dizajn taktiež posiluje tento ideál - elegantný, štýlový a využívajúci prvotriedne materiály.
Samozrejme, že žiadna spoločnosť sa nemôže spoliehať len na lojalitu k značke. Lojalita funguje len v kombinácii s dobrým produktom a práve na tomto si dáva Apple záležať.
Zdroj titulnej foto: boygeniusreport.files.wordpress.com
Zdroj: thinkapple.sk